Ankor i konst


Dax för två dagar i huvudstaden igen och den här gången började jag med det jag inte hann senast. Ett besök till Ateneum. 


Är egentligen bara nöjd med att det inte blev av senast för nu hann de öppna ännu en utställning. Hade missat den för två veckor sedan. 

Mästerverken från Ankeborgs Nationalgalleri finns ännu till skådan och man kan beundra dem bredvid sina riktiga föregångare. Dem skulle jag och se senast. 
Vilken version gillar du bäst?








Bröderna von Wright är den andra utställningen för tillfället. Magnus, Wilhelm och Ferdinads konst kan man beskåda fram till slutet av februari nästa år. Vackra tavlor! Mycket fåglar!




Jag som försöker se kulturell ut. 
Fast när de andra besökarna denna morgon var en dagis-skolgrupp så behövde man nog inte försöka så mycket. Det räckte med att inte rusa omkring och skrika. Klarade jag just o just!




Radisson Blu Otaniemi, var kvällens hotell som vanligt.
Uppgraderad till bättre rum och en gåva av hotellet var heller ingen dålig avslutning på dagen!
En av de bättre arbetsresorna detta. Och ja, hann nog med jobb också.






Kommentarer

Populära inlägg